Black Scroll
- Liczba artykułów
- 17
- Łączna liczba wyrazów
- 15 609
Artykuły
Artykuł | Autorzy | Kategoria i tagi | Wydanie |
---|---|---|---|
Recenzja Assassin’s Creed Valhalla Recenzja gry „Assassin’s Creed Valhalla” Pomimo tego, co mówi garstka głośnych ludzi, seria „Assassin’s Creed” nigdy nie miała, tak naprawdę, złej części. Kiedy „Unity” i „Syndicate” rozczarowały graczy (wciąż jeszcze będąc grami na poziomie) Ubisoft zrobiło roczną przerwę, żeby seria mogła wrócić do łask. I tak oto w 2017 dostaliśmy jednego z najlepszych Asasynów - „Origins”. Pomimo zapowiadania dwuletniego cyklu wydawniczego, w 2018 dostaliśmy kolejną grę - „Odyssey”. Ta choć była dobra, zebrała wiele nietrafionych i kilka trafnych uwag. Ubisoft zafundował nam kolejny rok przerwy i w feralnym roku 2020 wyszła najnowsza część przygód zakapturzonych Asasynów - „Assassin’s Creed Valhalla”. |
Black Scroll | Equestria Times 07/2021 (44-45) | |
Nie czarujmy się – społeczność gamingowa traktuje gry sportowe jako gry tzw. „drugiej kategorii“. FIFA, NBA 2K, Madden – większość core’owych graczy co roku omija te tytuły szerokim łukiem, w najlepszym razie po prostu je ignoruje. Traktowane są one jak szum, rozrywka zbyt popularna lub powtarzalna, by być dobrym sposobem na spędzanie swojego wolnego czasu. W końcu, wychodzą one dokładnie co rok, a ich zawartość to kopiuj-wklej, z jedynie zaktualizowanymi składami, prawda? No właśnie nie do końca. |
Black Scroll | Equestria Times 08/2021 (46) | |
Recenzja książki „Diuna” pióra Franka Herberta Wielkimi krokami zbliża się premiera filmu “Diuna” w reżyserii Denisa Villeneuve. Z tej okazji postanowiłem ponownie przeczytać pierwszy tom Kronik Diuny o tym samym tytule, co nadchodzące dzieło i uwierzcie, warto to zrobić. Nieważne czy film będzie udany, czy nie, książka sama w sobie jest arcydziełem, z którym warto się zaznajomić. |
Black Scroll | Equestria Times 09/2021 (47) | |
Recenzja gry „Dune” Wcześniej na łamach tego magazynu zrecenzowałem Wam arcydzieło literatury, jakim jest “Diuna” pióra Franka Herberta. W 1984 roku powstał film na podstawie tej kultowej pozycji, ale sam okazał się kompletną klapą. Stał się on jednak nawozem dla świetnej gry wydanej w 1992, zatytułowanej po prostu “Dune”. |
Black Scroll | Equestria Times 09/2021 (47) | |
Skąd się wzięły jednorożce? Podążając śladami kopyt w pyle historii Jednorożec – prawdopodobnie najczęściej pojawiający się stwór w fantastyce, choć brak go w klasykach literatury tego gatunku, jak np. „Władcy Pierścieni“. Jest jednym z pięciu narodowych zwierząt, które jednocześnie są mitycznymi stworzeniami. Nawet ten magazyn jest zbudowany na fundamentach bycia fanowskim czasopismem opartym o serial „My Little Pony: Friendship is Magic“, gdzie część kucyków była jednorożcami. Jednak jak to bywa z każdą rzeczą fantastyczną, musiała gdzieś ona zaistnieć w kulturze dużo wcześniej. Skąd więc są jednorożce? Postaram się to dziś zbadać. |
Black Scroll | Equestria Times 10/2021 (48) | |
Apokalipsa w historii świata |
Black Scroll | Equestria Times 11/2021 (49) | |
Call of Cthulu. Recenzja niemego filmu Recenzja filmu „Call of Cthulu” Kino nieme to relikt przeszłości – wraz z pierwszymi filmami udźwiękowionymi, wystarczyły dwa lata, by te filmy praktycznie całkowicie wybiegły z kinematograficznego obiegu. Jeszcze w latach 30. XX wieku tworzono filmy intencjonalnie nieme, jednak były to pojedyncze produkcje. Duży skok w przyszłość, następuje rok 2005 – era filmów od dawna kolorowych i świt efektów generowanych komputerowo, a obok nich średniometrażowy „Call of Cthulhu” – niezależny czarno biały film niemy. |
Black Scroll | Equestria Times 12/2021 (50) | |
Co ma wielkie oczy – strach czy lęk? Różnica pomiędzy lękiem a strachem Strach oraz lęk - dwa pojęcia w języku potocznym uważane za jedno i to samo. Jednak w psychologii, choć dalej te pojęcia są bliskie sobie, są dwoma odrębnymi stanami emocjonalnymi. O ile ten pierwszy jest stosunkowo prostą i starą emocją, to sam lęk wydaje się dużo “nowocześniejszym” mechanizmem obronnym. Obie te rzeczy zostały wytworzone, by chronić człowieka przed zagrożeniem i wydłużyć mu życie, ale jak mówi stare przysłowie: “co za dużo, to niezdrowo” tak i w tym przypadku nadmiar oznacza niekorzyść. Spójrzmy zatem, czym się różnią i które z nich ma „wielkie oczy”. |
Black Scroll | Equestria Times 12/2021 (50) | |
Dlaczego city buildery są najlepsze? Omówienie gier z gatunku city builder Istnieje rodzaj strategii, który nigdy nie zyskał wielkiej popularności – city buildery. Podczas gdy na początku lat 2000. „Starcraft” i „Warcraft 3” błyszczały wśród graczy, „SimCity 4” przechodziło prawie bez echa na scenie mainstreamowej. Kilka lat później nastąpiła zapaść strategii jako takich w świecie growym, po których ten gatunek miał się nigdy nie podnieść. Jednak od kilku lat, gdy „Starcraft 2” jest echem przeszłości, a „Warcraft 3 Reforged” jest babolem, o którym wszyscy na szczęście zapomnieli, city buildery przeżywają swój cichy renesans w małej, acz wiernej społeczności. |
Black Scroll | Equestria Times 01/2022 (51) | |
Rozważania na temat sensowności postanowień noworocznych Jest dopiero 10 stycznia, kiedy wychodzi ten piękny numer; nowy rok, nowy ja, jak to niektórzy mówią. Pewnie wiele z Was zrobiło postanowienia noworoczne, jednak zalecam, aby je porzucić. Nie jest to nihilistyczna rada, ale „i tak nie dacie rady” jest poparte naukowo. Wystarczy sobie zobaczyć dowolny filmik zagłębiający się w ten temat (chociażby z kanału Naukowego Bełkotu), by dowiedzieć się, jaki to bezsens. |
Black Scroll | Equestria Times 01/2022 (51) | |
Halo: Combat Evolved Anniversary. Recenzja Recenzja gry „Halo: Combat Evolved Anniversary” Jest wiele growych serii, które z różnych powodów zyskały uznanie i status kultowych na świecie, a u nas, w Polsce, przeszły bez większego echa. W obecnych czasach powszechnej dostępności do informacji nie są one już nam nieznane, jednak z jakichś powodów są niedoceniane czy po prostu nielubiane przez szeroko rozumiane grono polskich graczy. Oczywiście, jedną z takich serii jest cykl “Halo”. |
Black Scroll | Equinox Times 02/2022 (52) | |
Rozważania na temat blokady twórczej Redaktorzy z tego pisma to wspaniali ludzie. Korektorzy, ludzie z działu składu, naczelni też. Jako że ET jest non-profit, nie zarabiamy na tym ani grosza, jednak każde z nas wkłada całe swoje wolne siły przerobowe, aby co miesiąc dać Wam jak najlepszą wersję naszego elektronicznego czasopisma. Niestety, każde z nas ma swoje życie, a co za tym idzie: nie możemy poświęcić Wam, Czytelnikom, tyle czasu, ile byśmy chcieli. |
Black Scroll | Equinox Times 02/2022 (52) | |
What Remains of Edith Finch. Tragiczna historia pewnej rodziny Recenzja gry „What Remains of Edith Finch” Jak wspominałem już w zestawieniu, nigdy nie miałem dobrych relacji z grami przygodowymi. Za mało w nich było przygody, a za dużo polowania na piksele. Dodatkowo większość miało historyjki, a nie historie, jeśli wiecie o czym mówię. Nawet jeśli słyszałem dużo dobrego o jakiejś fabule, to zazwyczaj była ona zastawiona taką rozgrywką, która mnie nudziła lub irytowała. Nie znaczy to, że kompletnie się zraziłem do tego typów gier. Raz na jakiś czas wpada mi w oko tytuł, który chcę wypróbować. Tak spotkałem Edith Finch. |
Black Scroll | Equinox Times 03/2022 (53) | |
Halo 2: Anniversary. Dwa razy więcej testosteronu Recenzja gry „Halo 2: Anniversary” Porządny sequel to nie taka prosta sprawa, chociaż większość serii growych, które przychodzą mi na myśl, wyszła lepiej niż pierwowzór. Nie inaczej było z „Halo 2” w wersji anniversary, które miałem okazję jakiś czas temu ogrywać. Łączy ono zalety „Halo Combat Evolved” z mniejszą liczbą wad pierwszej części, jak przystało na dobrą kontynuację. Zatem łapmy za broń plazmową i skoczmy do instalacji numer 5, kolejnego halo, żeby zobaczyć, jak potoczyły się dalsze losy Master Chiefa. |
Black Scroll | Equinox Times 04/2022 (54) | |
Lost Ark. Poszukiwacz Zaginionej Arki Recenzja gry „Lost Ark” Gry MMO są dość specyficznym gatunkiem gier wideo. Z jednej strony jest to jedna z mniejszych niszy w tej branży, z drugiej nakład pracy i budżetu, jakiego potrzeba, by wypuścić porządny produkt, jest kolosalny w porównaniu z innymi gałęziami tego przemysłu. Takie nietypowe połączenie sprawia, że wiele z nich jest bardzo do siebie podobnych, prawdopodobnie nawet bardziej niż w przypadku innych gatunków – namierzanie Tabem, ruch WSAD, kamera TPP zza pleców postaci, a przede wszystkim: powtarzalny endgame, do którego prowadzi żmudny, nierzadko grinderski system awansowania postaci. Jednak raz na jakiś czas zdarza się coś takiego jak „Lost Ark”. |
Black Scroll | Equinox Times 04/2022 (54) | |
Mleko w kartonie mleka w kartonie mleka Recenzja gry „Milk inside a bag of milk inside a bag of milk” To będzie dziwna recenzja. Będzie czy jest? Ciężko powiedzieć, bo ja sam ją tworzę, więc będzie, ale kiedy Ty to czytasz, ona już jest, napisana, poprawiona i wydana. Pokręcone kontinuum artykułu, będącego jednocześnie w przyszłości i przeszłości. |
Black Scroll | Equinox Times 05/2022 (55) | |
Rozważania na temat gier pay to win Gry darmowe to nie są rzeczy nowe, ani tym bardziej nowatorskie. Choć są to cechy kojarzone głównie z pozycjami mobilnymi, istnieją także na rynku gier wideo od wielu lat. Wystarczy chociażby spojrzeć na produkcję firmy Riot Games – "League of Legends" czy "Legends of Runeterra", Hearthstone albo połowa gier MMO, w tym takie giganty gatunku, jak "Guild Wars 2" czy "Runescape". Wszystkie wspomniane pozycje są całkowicie darmowe, jednak jak wiadomo, z czegoś żyć trzeba, a każda z tych pozycji opiera się na mikropłatnościach. I tu pojawia się nam przysłowiowy słoń w pokoju, czyli niesławne Pay-to-Win. |
Black Scroll | Equinox Times 05/2022 (55) |